همایش شیرخوارگان حسینی امسال طبق سنوات گذشته در اولین جمعه ماه محرم (٢٢ مرداد ماه) برگزار خواهد شد.

 امسال دومین سالی است که به دلیل محدودیت های کرونایی و رعایت پروتکل های بهداشتی ظرفیت مدعوین همایش محدود می باشد و در کنار برنامه محدود سالنی، همایش به صورت زنده و مستقیم از درگاه های اینترنتی و صفحات مجازی مجمع پخش خواهد شد. 

همایش امسال محدود به جلسه سالنی نیست و قبل و بعد از همایش چند طرح و برنامه به صورت میدانی انجام خواهد شد.

🔰 تقویت منابر شیعه:

امام صادق (ع) فرمودند: هر آینه و حتما، شیعیان ما تا ظهور قائم ما باید حیات خود را از کربلا بگیرند ( بحارالانوار جلد ۵۳ )

مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع)  با تأسی از فرموده امام صادق (ع) با شعار کربلا حیات شیعه و حضرت علی اصغر (ع) حیات کربلا پایه گذاری شد. 

هدف از تشکیل این مجمع مخابره پیام عاشورا با بهره گیری از مظلومیت طفل شیرخوار امام حسین (ع) است و ما به هر میزان که بتوانیم پیام عاشورا را به دنیا منتقل کنیم، زمینه‌سازی ظهور را فراهم آورده‌ایم، چرا که تمدن مترقی مهدوی بر مبنای حماسه کربلا بنا می‌شود، طبق روایات امام مهدی(عج) در هنگامه ظهور در کنار کعبه فریاد بر می‌آورند:《 انا ابن حسین، الذی قتل عطشانا؛ من فرزند حسینم، کسی که تشنه‌ لب به شهادت رسید.》
رسالت اصلی این مجمع ایجاد سوال در ذهن و زبان همه ی انسان هاست. لذا پیام و سوال این مجمع این است که حضرت علی اصغر (ع) به کدامین گناه کشته شد؟! ما می خواهیم با برگزاری این همایش، حضرت سیدالشهدا علیه السلام را به دنیا معرفی کنیم.
ما باور داریم که با مخابره پیام مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) به سرتاسر جهان و ایجاد سوال بای ذنب قتلت در ذهن همه آزادگان جهان می توان یک جریان بیداری عظیم در دنیا ایجاد کرد.
منابر نقش مهمی در ارسال این پیام مظلومیت به کل جهان،به ویژه جهان اسلام دارند. لذا باید روشنگری نخبگان منابر و مجالس نسبت به پیام و حرکت این نهضت صورت گیرد. 
مسجد به مسجد، هیات به هیات، نخبگان و روحانی مساجد نسبت به شعار کربلا حیات شیعه و حضرت علی اصغر علیه السلام حیات کربلا توجیه شوند تا در هر روضه ای که برگزار می شود پیام مظلومیت حضرت علی اصغر علیه السلام بیان شود و این مهم فقط نباید به یک روز اکتفا شود تا یک گفتمان عمومی بیدار ساز ایجاد شود.

بیایید هر یک از ما نیز مبلغ این گفتمان عمومی باشیم.

کرسی کربلاشناسی

🔰 طرح هر خانه یک‌ حسینیه:

در این طرح که قرار است در شرایط کرونایی و به جهت محدودیت و معذوریت خانواده ها از شرکت در همایش حضوری، مشارکت حداکثری آنها را در همایش داشته باشیم؛ در هر خانه همایش با جمعیت محدود همان خانواده از طریق همراهی برنامه از طریق درگاهها و صفحات مجازی مجمع برگزارخواهد شد که برای معرفی این طرح چند نفر از خادمین مجمع در قالب یک تیم، درب منازل خانواده‌هایی که دارای فرزند شیرخواره هستند؛ می‌روند و با اهداء یک پک‌ فرهنگی به معرفی و تبیین اهداف و رسالت مجمع جهانی در برگزاری همایش شیرخوارگان پرداخته و باب گفتگویی را با مادران در خصوص رسالت و نقشی که در تربیت فرزندان دارند باز کرده و طرح مادران عاشورا، فرزندان انتظار مجمع را معرفی نموده و نسبت به چگونگی عضویت و همراهی مادران در این طرح نکاتی را بیان خواهند نمود.

هر خانه یک حسینیه 3

هر خانه یک حسینیه

هر خانه یک حسینیه 4

🔰 کرسی های کربلا شناسی:

وقتی اسم کربلا به میان می‌آید اغلب فقط به جنبه عزاداری و مصائب کربلا فکر میکنند. در صورتیکه واقعه کربلا فراتر از نگاه حداقلی ما، پر از درس و رمز و رازهایی است که رسیدن به آن نیازمند باور، عزم و مطالعه و تحقیق جدی در این عرصه است. 

ما در طرح کرسی‌ های کربلاشناسی قصد داریم به مطالعه واقعه کربلا از منظری بالاتر بپردازیم تا به فهم و درک بهتر و عمیق‌تری نسبت به این واقعه عظیم برسیم، تا هم ظرفیت‌های بیشتری از این واقعه در پیش رویمان گشوده شود و هم هجمه‌های دشمن به فکر و عقیده ما بی تاثیر شود. از طرفی وقتی به درک عمیق‌تری نسبت به کربلا برسیم، عزاداری‌هایمان هم عمق معرفتی بیشتری پیدا می‌کند و بزرگی آقایی که برای او خادمی می کنیم برایمان مشخص تر می شود.

    

  کرسی کربلاشناسی2

 

 اکنون از خادمین عزیزی که پای کار هستند و مایلند ما را در این کرسی ها همراهی کنند دعوت می کنیم با ما همراه شوند.

💢 شرط همراهی ما تعهد و اراده است.