«و یکی از نشانه‌های لطف الهی این است که برای شما از جنس خودتان جفتی بیافرید که در بر او آرامش یابید و با هم انس گیرید و میان شما مهربانی قرار داد. به یقین، در این برای مردمی که می‌اندیشند، نشانه‌هایی است.(سوره روم،آیه 21)

هر زن و شوهری بدون استثنا می‌خواهند زندگی پر مهر و محبتی داشته باشند و برای رسیدن به این خواسته خود به دنبال عوامل رسیدن به آن هستند. سوال می‌کنند، کتاب می‌خوانند و مشورت می‌کنند تا به مقصود خود برسند. همسرداری مهارتی است که زوجین با شناخت توانمندی‌ها، تفاوتها و حساسیت‌های یکدیگر بتوانند به نیازهای جسمی، عاطفی، روانی و جنسی طرف مقابل پاسخ دهند به طوری که هر دو احساس رضایت خاطر نموده و به آرامش نسبی دست یابند.

همراهان عزیز از این هفته قصد داریم مطالبی را هم به آقایان و هم به خانم‌ها عرض کنیم. مطالبی هر چند ساده، اما فراموش شده. با امید به این که شادی و محبت مهمان همیشگی خانه هایتان باشد.

اظهار محبت و مهرورزی

خانم محترم
ممکن است شوهرت را از صمیم قلب دوست داشته باشی اما آن را اظهار نکنی؛ ولی این کافی نیست. نه تنها باید آن را به زبان بیاوری، بلکه باید آثار عشق و علاقه‌ات از رفتار و گفتار و حرکاتت نمایان باشد. چه مانع دارد گاه گاه بگویی عزیزم واقعا دوستت دارم و یا وقتی در محل کارش است به او پیام بدهی و ابراز علاقه کنی و یا با او تماس بگیری و احوالش را بپرسی‌. بعضی مواقع چنین نکات ظریفی باعث افزایش علاقه طرف مقابل می‌شود ولی حواستان باشد که خیلی پشت سرهم این کار را انجام ندهید و شیوه‌های ابراز محبت خود را متنوع کنید تا به صورت یک عادت و تکراری نشود.

آقای محترم
همسر شما قبلا از محبت‌های بی‌شائبه پدر و مادرش برخوردار بوده اما از هنگامی که پیمان زناشویی را امضا نمود و با تو پیمان دوستی بست بدان امید به خانه‌ات قدم نهاد که تو نه تنها به اندازه همه آنان، بلکه بیشتر او را دوست بداری و انتظار دارد عشق و محبت تو از پدر و مادرش عمیق‌تر و پایدارتر باشد؛ چون به عشق و محبت تو اعتماد داشته و تمام هستی و موجودیت خویش را در اختیارت نهاده است. بزرگترین راز زن داری و بهترین کلید حل مشکلات زناشویی اظهار عشق و علاقه است. گفتن یک جمله دوستت دارم می تواند در مدت زمان زیادی در ذهن او باقی بماند و سختی کارهای منزل و تربیت فرزند را برای او آسان‌تر کند. شاید مشغله کاری باعث شود فراموش کنید به همسرتان ابراز علاقه کنید. گاهی مواقع برای آنها بدون مناسبت دسته گلی بخرید و از زحماتش تشکر کنید و یا یک پیام عاشقانه در مواقعی که سر کار هستید برایش بفرستید و یا از غذای او تعریف کنید حتی اگر آن غذا را دوست نداشته باشید.

«رسول خدا فرمودند: هر چه ایمان  انسان کاملتر باشد به همسرش بیشتر اظهار محبت می نماید.»

دوستان عزیز از این هفته تا هفته آینده که راز بعدی را به شما خواهیم گفت، تاثیر این مطالب را در زندگیتان امتحان کنید و ما را از نظراتتان محروم نفرمایید. 

ا.ربانیان