کاهش دردهای مفاصل:
کاسنی به طور سنتی برای درمان آرتروز به کار گرفته می شد، و مطالعات نشان دادند که کاسنی به طور قابل توجهی دارای خواص ضدالتهابی می باشد که به همین دلیل موجب کاهش دردهای مفصلی – استخوانی می شود. در مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۰ ، گزارشات حاکی از آن است که ۷۰٪ از بیمارانی که از دردهای مفصلی-استخوانی رنج می بردند و با کاسنی تحت درمان قرار گرفتند و به طور قابل ملاحظه ای دردهایشان بهبود یافت. همچنین کاسنی را عموما برای کاهش دردهایی که عامل التهابی دارد، دردهای ماهیچه ای و درد مفاصل می توان مصرف نمود.
کاهش وزن:
کاسنی در طب سنتی و گیاهان دارویی، داروی گیاهی مفید برای فروکتوز است و اینولین آن به خودی خود شکلی ازفیبرطبیعیست که اگر در برنامه غذایی گنجانده شوند به کنترل و کاهش وزن کمک شایانی می کنند. هر دوی این اهداف به تنظیم گرلین که نخستین اسید آمینه ای است که با احساس گرسنگی و رفتارهای غذاجویانه مرتبط است، کمک می کند. مصرف کاسنی موجب کاهش ترشح هورمون گرلین و منجر به کنترل پرخوری و ایجاد احساس سیری یا پری شکم می شود، که این امر در راستای تلاش برای کاهش وزن است! 

یبوست:
یک بار دیگر، اینولین نقشِ فیبر طبیعی – که از برترین مزایای کاسنیست- را برای کاسنی خورها ایفا می کند! فیبر موجب تحرکات روده می گردد، حرکات حلقوی آن را افزایش داده و ترشحات اسید معده را بالا می برد. اساسا بدین معناست که عمل هضم به طور کلی بهتر صورت می پذیرد و یبوست تا حد زیادی کاهش می یابد. هنگامی که فرایند هضم منظم و روان باقی بماند، زمینه ابتلا به بیماری های روده و دیگر امراض از جمله دل درد و سرطان روده در افراد کاهش می یابد.
سیستم ایمنی:
کاسنی دارای خواص مفید فراوانیست که آن را به تقویت کننده ای نیرومند برای سیستم ایمنی بدن بدل می کند. تاثیرات آنتی باکتریال نیرومندی بر روی برخی از باکتری های خطرناک و مقاوم از خود نشان می دهد. در ضمن پلی فنول موجود در کاسنی نقش آنتی اکسیدانی و زدایندگی رادیکال های آزاد در رگ های خونی که زمینه ساز انوع بیماری ها یا امراض است، را ایفا می کند، از جمله این بیماری ها می توان به بیماری های قلبی و سرطان اشاره کرد.
اضطراب و دلهره:
کاسنی خواصی همچون داروهای مسکن دارد که اضطراب را کاهش داده و ذهن را آرام می سازد، بنابراین استرس و تاثیرات خطرناک آن بر بدن را از بین می برد. عصاره ریشه کاسنی به دلیل خواص آرامش بخشی به خواب راحت کمک می کند و از بسیاری از قرص های خواب آور مرسوم سالم تر است. کاهش استرس و اضطراب خطر ابتلا به بیماری های قلبی، عدم توازن هورمون ها، مرض بی خوابی، زوال عملکرد شناختی و پیری زودرس را تاحدودی تقلیل می دهد.
سلامت کلیه ها:
عصاره ریشه کاسنی به عنوان دارویی ادرارآور مورد استفاده قرار می گیرد که به دفع بیشتر ادرار کمک می کند. دفع دائم سالم و مکرر ادرار به دفع سموم بدن که در کبد و کلیه ها ذخیره شده کمک می کند و مانع از بیماری های خطرناکی که بر اثر انباشته شدن سموم در بدن پدید می آید می شود. همچنین دفع مکرر ادرار، وزن آب بدن را متعادل می سازد و حتی موجب کاهش چربی ها در بدن می شود، در حدود ۴٪ از حجم ادرار را چربی تشکیل می دهد که امکان انباشته شدن این چربی ها در جاهای مختلف بدن وجود دارد!
همچنین دفع مکرر ادرار، وزن آب بدن را متعادل می سازد و حتی موجب کاهش چربی ها در بدن می شود، در حدود ۴٪ از حجم ادرار را چربی تشکیل می دهد که امکان انباشته شدن این چربی ها در جاهای مختلف بدن وجود دارد!
***در کنار همه این موارد، عصاره کاسنی را به غذا، قهوه یا هر آنچه که میل می کنید، بیافزائید و از فواید فوق العاده ای که این ماده برایتان به ارمغان خواهد آورد، لذت ببرید!
ادامه دارد ...
ا. ابن علی