هر دم به گوشم میرسد آوای زنگ قافله 

این قافله تا کربلا دیگر ندارد فاصله

با حلول هلال ماه ذی الحجه، و راهی شدن قافله‌های مسافران حرم، آرام آرام، آوای زنگ قافله‌ی محرم نیز به گوش میرسد. 

تکاپوی زائران خانه‌ی دوست، تداعی‌گر سفری سخت و عجیب برای قافله‌ای عظیم، به عظمت تاریخ است، قافله‌ای که به شوق دیدار دوست، آرام و مطمئن، به سوی قتلگاهی مقدر شده گام بر میداشتند.

شروع ایام حج یادآور حج ناتمام نواده پیامبر و خاندانش و تازه‌گر شدن داغ جانسوز کربلا در دل شیعیان است.

هر ساله با نزدیک شدن محرم الحرام، هیات‌های عزاداری به دنبال فراهم کردن برنامه‌های سوگواری سرور و سالار شهیدان هستند و نهایت تلاش خود را در جهت برگزاری هر چه پرشورتر این مراسم‌ها میکنند. تلاشی، به امید آنکه مراسم‌ها به نحو احسن و در شأن این خاندان گرانمایه برگزار شود.

یکی از این هیات‌ها که افتخار خادمی کوچکترین عضو از این خاندان عظیم الشأن را دارد، مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) است. این مجمع هرسال با برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی، تلاش میکند گوشه‌ای از ارادت خویش را به آستان اهل بیت پیامبر(ص)، بیان نماید.

 نظر به اینکه این همایش امسال در تاریخ 24 مهر ماه برگزار میشود و در راستای اطلاع سانی از نحوه برگزاری و مقدمات این همایش بزرگ، سعی میکنیم در فرصت باقیمانده تا روز برگزاری همایش، گوشه‌ای از تلاش‌های صورت گرفته در راستای هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم را به اطلاع شما دوستان و ارادتمندان اهل بیت(ع) برسانیم.

به همین منظور، امروز، مصاحبه‌ا‌ی با سرکار خانم ربانیان، مسول کمیته‌ی مراکز و ثبت نام همایش بزرگ شیرخوارگان مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) نجف آباد، انجام دادیم که خلاصه مطالب بیان شده را خدمتتان عرض میکنیم. 

به گفته‌ی ایشان، فعالیتهای این مجموعه بطور رسمی در تاریخ 8 / 6 / 94 طی جلسه‌ای در خصوص تنظیم برنامه‌های کمیته‌ی مراکز ثبت نام آغاز شد.

کمیته‌ی مراکز وظیفه دارد، با در نظر گرفتن چندین پایگاه، امکانات ثبت نامی آسان از شیرخوارگانی که تمایل به شرکت در این همایش بزرگ را دارند، فراهم آورد. لازم به ذکر است که سال گذشته، ثبت نام از مراجعه کنندگان، علاوه بر مساجد منتخب، در پایگاه‌های بهداشت نیز صورت گرفت.

همچنین این کمیته، تهیه پارچه و برش لباس شیرخوارگان را نیز عهده‌دار است که این کار با حضور بانوان ارادتمند به حضرت علی‌اصغر(ع) انجام می‌شود. 

با توجه به این مورد که تمام مخارج برگزاری همایش و سایر فعالیت‌های این مجمع از کمک‌های مردمی است و این مجمع هیچ گونه وابستگی به نهاد یا موسسه خاصی ندارد، عزیزانی که مایل به همکاری‌های مالی (در زمینه تهیه پارچه و کلیه مخارجات مراسم) با این مجمع هستند، می‌توانند کمکهای نقدی خود را  به حساب مجمع جهانی در قرض الحسنه امام حسین (ع) به شماره حساب 1621 و یا کارت 6063731007923734 بنام سید علی طباطبایی واریز نمایند.