به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن داوود منافی‌پور، دبیر همایش مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در اجلاس مسئولان مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع)، در معرفی همایش سالانه شیرخوارگان حسینی بیان کرد: حرکت این مجمع، واقعه‌خوانی حادثه عاشورا با معرفی نقطه عطف شهادت حضرت علی‌اصغر(ع) و با استناد از آیه 9 سوره تکویر «بِأَیِّ ذَنبٍ قُتِلَتْ، به کدامین گناه کشته شده» است زیرا مصادق این آیه را شهادت امام حسین(ع) معرفی می‌کند.

دبیر همایش مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) شعار مجمع را «کربلا، حیات شیعه و حضرت علی‌اصغر(ع)، حیات کربلا» اعلام کرد و گفت: این پیام از بطن شیعه و آیات و روایات پیامبر اکرم(ص) است که تاکنون هیچ‌کس به آن شعار اعتراضی نداشته است از همین رو این موضوع به عنوان یک دکترین در مذهب شیعه مطرح است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مراسم واقعه‌خوانی حضرت علی‌اصغر(ع) صرفا یک روضه‌خوانی ساده و یک مناسبت دینی و مذهبی نیست، گفت: این مراسم اعتراض به انسانیت است و ظرفیتی برای مخابره پیام مظلومیت اهل بیت(ع) به شمار می‌رود لذا ما موظف هستیم این پیام الهی را به جهانیان مخابره کنیم زیرا از بطن شیعه و از آیات و روایات پیامبر(ص) نشأت گرفته است.

منافی‌پور در خصوص دستاوردهای مراسم واقعه‌خوانی حضرت علی‌اصغر(ع) توضیح داد: تدوین دانشنامه حضرت علی‌اصغر(ع) در بیش از 40 فصل، سه برابرشدن کتاب‌ها در مورد آن حضرت از سال 82 تا 93 و قرار گرفتن نام ایشان در بین 10 نام اول کشور از نتایج برگزاری این همایش و برنامه‌های آن محسوب می‌شود.

وی افزود: در بین جمعیت یک میلیارد و 200 میلیون نفری هند، روز عاشورا تعطیل است در حالی که فقط 70 تا 130 میلیون نفر شیعه هستند و بقیه از فرقه‌های گوناگون هند در این عزاداری‌ها شرکت می‌کنند.

برگزاری کنگره بین‌المللی شعر با موضوع حضرت علی‌اصغر(ع) به پنج زبان دنیا شامل اردو، فارسی، عربی، انگلیسی و آذری نیز از فعالیت‌های مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) است که دبیر همایش مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در همین راستا اعلام کرد: اگر ما بتوانیم هفت نفر از 700 نفر شاعران مقیم انگلیس را وارد این عرصه کنیم، جواب گرفته‌ایم.

برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن با نقطعه عطف روضه خوانی کربلا و آیات مرتبط با حادثه عاشورا مانند سوره کهف، تکویر و روضه‌خوانی با این آیات را از دیگر برنامه‌های مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) به شمار می‌رود که منافی‌پور در سخنان خود به آن اشاره کرد

وی با اشاره به اینکه دشمنان کربلا و اسلام به شدت در حال تجهیز خود هستند، ابراز کرد: در همین راستا پارلمان انگلیس برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی حضرت علی‌اصغر(ع) را در کشور انگلیس و هلند و چند کشور دیگر اروپایی ممنوع کرده است اما آنان باید بدانند با مخالفت با روضه عاشورا و در رأس روضه‌ها که واقعه‌گویی حضرت علی‌اصغر(ع) است، راه به جایی نخواهند برد.

دبیر همایش مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) از تشکیل مجمع عمومی حضرت علی‌اصغر(ع) با حضور 31 نفر تا پایان سال 94 خبر داد و گفت: احتمال دارد این مجمع در مشهد و یا اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شود، همچنین امسال پنج هزار جلسه در داخل کشور و سه هزار جلسه شیرخوارگان حسینی در خارج کشور برگزار می‌شود.