شب یلدا بلندترین شب عاشقانه‌هایی است که به یمن آمدن نو عروس سپید جامه زمستان به شادی گرد هم آمده، غزل‌های عاشقانه و نقل لیلی و مجنون می‌کنیم، اما امسال شب یلدا مصادف شده با مجنونی لیلا کش که جهان در انتظار اوست، به یمن این تقارن، یلدای امسال یلدایی عاشقانه‌تر داریم.

طلوع جاودان آفتاب ولایت در افق ابدیت

یازدهمین ستاره سپهر هدایت و شاخه مبارک شجره طیبه با سرکشیدن جام ظهور شهادت و بدرود گفتن حیات ظاهری طلوعی ابدی در افق ابدیت یافت و ردای ولایت و امامت بربالای بلند فرزند وی "حجت" آخرین الهی درافکنده شد تا برای همیشه تاریخ حسرتی باشد بر دل و جان بیمار جباران و ظالمان.

شهادت حضرت امام حسن اگر چه داغی گران برای دوستداران فرزندان فاطمه است اما این خستگی را با الهم عجل لولیک الفرج از جان به در کرده و چشم در لحظه‌های ناب با او بودن دوخته‌اند.

از شب‌ جمعه‌ نیمه‌ شعبان‌ سال‌ 255، هنگام‌ ولادت‌ حضرت‌ مهدی‌(عج‌) تا سحر جمعه‌ هشتم‌ ربیع‌ الاول‌ سال‌ 260، هنگام‌ شهادت‌ امام‌ حسن‌عسکری‌(ع‌) به‌ مدت‌ پنج‌ سال‌ در سامرا حضرت‌مهدی‌ (ع‌) با پدر بزرگوارشان‌ زندگی‌ کردند این‌در حالی‌ بود که‌ جدشان‌ امام‌ هادی‌(ع‌) در سال‌254 هجری‌ به‌ شهادت‌ رسیده‌ بودند.

ازدواج‌ مخفی‌ و طفل‌ پنهان‌ امام حسن‌ عسکری‌(ع‌) این ‌پرسش‌ را برای‌ شیعیان‌ مطرح‌ ساخت‌ چه‌ کسی‌ بعد از امام‌ عسکری‌ جانشین‌ او و امام‌ شیعیان‌ خواهدبود. سال‌های‌ طفولیت‌ حضرت‌ مهدی‌ (ع‌) که‌ باوجود پنهانی‌ ایشان‌ سپری‌ می‌شد با توطئه‌ دولت‌عباسی‌ و همکاری‌ خائنانه‌ جعفر کذاب‌، عموی‌ایشان‌ این‌ ایهام‌ را برای‌ مردم‌ ایجاد که‌ جعفرکذاب‌ برادر امام‌ حسن‌ عسکری‌ امام‌ بعدی‌ شیعیان‌ است‌، اما در منزل‌ امام‌ حسن‌ عسکری‌ قضیه‌ بین‌ چند نفر از امام‌ و خانواده‌شان‌ و اصحاب‌ خاص‌ طور دیگری‌ است‌. 

معجزات‌ اعجاب‌انگیز در منزل‌ امام‌ حسن‌ عسگری دلالت‌ بر کرامات‌ طفل‌ خردسال‌ دارد. ملیکه‌ لحظه‌ای‌ چشم‌ از تنها فرزند خود که‌ روز به‌ روز زیباتر و با کرامت‌تر می‌شود برنمی‌دارد. فرزندی‌ که‌ برای‌ لحظاتی‌ غیب‌ می‌شود و مادر نگران‌ نزد امام‌ می‌آید و از حال‌ پسرش‌ می‌پرسد و پدرجواب‌ می‌دهد نگران‌ نباش‌ او فقط از تو شیرمی‌خورد و نگهداری‌ و سرپرستی‌ این‌ سال‌های‌ او با توست‌ و این‌ کرامت‌ها از هبوط فرشتگان‌ و امر‌ الهی‌ است‌ که‌ مستقیم‌ از عرش‌ الهی‌ درزمین‌ پیاده‌ می‌شود و پسر تو بر جهان‌ مستولی‌خواهد شد.

او جانشین‌ من‌ و آخرین‌ امام‌ معصوم‌ پیروان‌ خود است‌ و پنهان‌ خواهد ماند تا روزی‌که‌ خداوند اراده‌ فرماید و جهان‌ را به‌ اقتدار او به‌ عدالت‌ و آسایش‌ برساند این‌ افتخارها و سیادت‌برای‌ مادر افتخار آفرین‌ بود، اما مهدی بسان‌ موسی‌ ناشناس‌ میان‌ مردم‌ در میان‌ خانواده‌ خود سال‌های‌ طفولیت‌ را سپری‌ می‌کرد. در منابع‌روائی‌ از رازهای‌ بین‌ پدر و پسر اخباری‌ یافت‌نمی‌شود و تنها از رؤیت‌ بعضی‌ اصحاب‌ خاص‌ امام‌عسگری‌ خبر داده‌ شده‌ است‌.

باری حضرت عسگری دومین امام جوان پس از امام محمدتقی است که در سن 29 سالگی شربت شهادت نوشید اما با این حال احادیث و روایات فراوانی از وی باقی مانده که به حیات معنوی مکتب اهل‌بیت جان تازه بخشیده و از مشکلات مسلمین فراوان گره گشایی کرده است. 

به هر روی بر روان پاک آن پیشوای بزرگان عالم درود می‌فرستیم، همو که جاحظ ادیب نامدار عرب که دوست اهل بیت نبود درباره‌اش گفته بود که حکیم‌ترین و خردمندترین مردم در سامراء نفس می‌کشد، و با زمزمه دعای فرج فرزند صالحش که پیشوای صالحان است،می‌گوییم السلام علیکم یا اهل بیت النبوه و موضع الرساله، لعن الله قاتلیکم و ظالمیکم یا آل الله.

رسول خدا فرمود:

در دولت او (امام زمان) مردم آنچنان در رفاه و آسایش به سر می برند که هرگز نظیر آن دیده نشده است.

منتظران ظهور