با سلام و شادباش طلوع یک روز جدید. امروز با  ادامه‌ی بحث شیرین مادرِ به روز یا مادرِ ورژن جدید، خدمتتان هستیم. اگر قصد مطالعه‌ی مطالب قبلی را دارید به اینجا سری بزنید.

اما خصوصیت هشتم مادر آگاه امروزی:

8."مانند دماسنج عمل می کند."

یک مادر دانا، داشته های فرزندش را ثانیه به ثانیه مرور می کند. ولی در مقابل از کاستی‌ها و نداشته‌های فرزندش چشم‌پوشی می‌کند.

9. "انضباط درونی دارد."

شاید شما هم این را تجربه کرده باشید که  احساس می‌کنیم برخورد ما به عنوان مادر با فرزندمان در حضور بقیه متفاوت از برخورد با  او در غیاب دیگران و به اصطلاح در جمع خودمانی‌مان است. یک مادر دانای امروزی، نوعی انضباط درونی بر اساس انگیزه‌ها و اهداف تربیتی خود دارد و در حضور یا غیاب سایرین به اصول خود پایبند است. او برای خودش انگیزه‌ی والای "مادر خوب" بودن را تعریف کرده است و در همه حال بر اساس این معیار، منضبط، رفتار می‌کند. نه اینکه در حضور بقیه سرسختانه از اصل تربیتی خود دفاع کند، ولی در غیاب بقیه، بی‌خیال و راحت عمل کند!

10."در تربیت جدیت و قاطعیت دارد."

مادر مهربان و آگاه، در عین مهربان بودن و صمیمیت با فرزندش، برخورد قاطع و جدی بودن را نیز در نظر دارد. همه‌ی ما می‌دانیم یک تصمیم و برخورد، آن هم اگر از نوع تربیت فرزند باشد، اگر چاشنی قاطعیت و جدیت را نداشته باشد، محال است به سرانجام برسد. فرزندان ما همان اندازه که به محبت ما احتیاج دارند، به قاطعیت ما نیز احتیاج دارند. چرا که لازمه‌ی تربیت قاطیت است. فرزندان، از یک مادر خوب که چندان جدی نباشد، به اصطلاح حساب نمی‌برند. البته اشتباه نشود، لازمه‌ی قاطعیت بداخلاقی و ایجاد ترس و وحشت نیست. یک تصمیم و برخورد تربیتی را می‌توان با ترکیب قاطعیت و مهربانی، به شیرینی به خورد فرزندان داد!

در پناه خداوند مهربان، پیروز و سربلند باشید.