در ادامه‌ی معرفی کمیته‌های مرتبط با برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی، امروز به معرفی کمیته‌ی رایانه میپردازیم. کمیته‌ی رایانه، از جمله کمیته‌هایی است که پیش از برگزاری همایش فعالیت خود را آغاز نموده و در روز همایش و نیز بعد از همایش هم در زمینه‌ی مستندسازی همایش برگزار شده، انجام وظیفه می کند. این کمیته  نیز مانند کمیته‌های دیگر با برگزاری جلسات اتاق فکر و بحث و تبادل نظر در خصوص وظایف محوله و با استفاده از تجارب به دست آمده در همایش‌های قبلی با برنامه ریزی منابع موجود، فعالیت‌های خود را آغاز میکند.

از جمله مسؤلیت‌های مهم این کمیته، تولید محتوای صوتی - تصویری  برای اجرا در روز همایش و تهیه‌ی کلیپ معرفی همایش برای پخش در رسانه‌های تبلیغاتی است. در این راستا با هماهنگی با مسولین دیگر کمیته‌ها و جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز اقدام به تولید کلیپ، اسلایدهای معرفی فعالیت‌ها،اسلایدهای آموزشی و ... می نماید.

عملیات تهیه ،آماده سازی و ارسال پیام‌ها و فایل‌های مناسبِ روز همایش، از طریق ایستگاه WIFI هم از دیگر وظایف این کمیته است. برای انجام این وظیفه با بهره گیری از افراد متخصص، اقدام به تهیه‌ی فایل‌های صوتی- تصویری و سخنرانی‌های مفید در حوزه‌ی تربیت فرزند و آموزش و بهداشت خانواده  برای ارسال به صورت فایل و جمع آوری نکات کلیدی و کاربردی از کمیته‌های آموزش و بهداشت و دفتر مشاوره‌ی مجمع برای ارسال در قالب پیام‌های متنی می‌نماید.

اطلاع رسانی فعالیت‌های انجام شده در مجمع و فضاسازی محیط سایت، برای برگزاری همایش نیز بر عهده‌ی افراد مسؤل در این کمیته است. به همین منظور، مصاحبه‌هایی با مسؤلین هر کمیته صورت گرفته و بعد از پیاده سازی، در محیط سایت قرار می گیرد. همچنین بعد از برگزاری هر جلسه‌ی عمومی، گزارش جلسه برای اطلاع رسانی و استفاده‌ی دوستان ارائه میشود.

از وظایف دیگر کمیته‌ی رایانه معرفی همایش‌های برگزار شده از طرف مجمع در حوزه‌های خانواده است که در روز خود همایش و در غرفه‌ی  مخصوص اطلاع رسانی همایش‌ها صورت می‌گیرد. در روز همایش پس از معرفی هر همایش و بیان نکات محوری و کاربردی همایش، در صورت تمایل سی دی همایش برگزار شده در اختیار مراجعه کننده قرار می‌گیرد.

همچنین در روز همایش از افراد متقاضی سی دی همایش امسال هم ثبت نام به عمل آمده تا پس از آماده سازی، سی دی برای آنها ارسال شود.

با آرزوی توفیق و موفقیت برای دوستان خوبمان در کمیته‌ی رایانه